Perki? Parduodi? Ieškai? Turi įdomių straipsnių? savo informaciją šioje svetainėje.
Spausk ir padaryk savo publikaciją išskirtine.
Internetinio marketino subtilybės, lietuviško verslo įpatumai. Kaip sukčiai siūlo "efektyvią" reklamą. Kiek tai kainuoja, kokia schema. Atliktas žurnalistinis tyrimas. Nelikite apgauti...
Facebook‘e kiekvieną dieną atsiranda vis daugiau ir daugiau informacijos, todėl atrasti savo tikslinę auditoriją bei komunikuoti jai svarbią įmonės informaciją tampa vis sunkiau. Kaip bebūtų gaila, neretai žmonės pasirenka patį paprasčiausią, tačiau, mūsų nuomone, patį beprasmiškiausią būdą padidinti savo gerbėjų skaičių.
Nors Facebook‘as aktyviai kovoja su nelegaliais fanų viliojimo mechanizmais vis tiek internete galima rasti daugybę skelbimų (žr. nuotrauką Nr. 1) ir siūlymų pirkti fanus, neva tai "super" reklamą Facebook'e ir kitas "vienadienes paslaugas". Žiūrėkite nuotrauką Nr 2. Beje, tokie švelniai tariant "marketingo ekspertai" labai smarkiai klaidina žmones, tokią veiklą "dirba" nelegaliai t.y. už suteiktas paslaugas jokių S/F neišrašo, jokių mokesčių nemoka. Žiūrėkite nuotrauką Nr. 3
Jeigu dar nesate girdėję, kodėl pirkti fanus yra blogai, trumpai pristatome pagrindinius trūkumus:
Rizikuojate, kad Facebook‘as nuspręs pašalinti jūsų puslapį ir jūsų profilį;
Nelegaliais būdais surinkti žmonės nėra tikrieji jūsų fanai, todėl jūs neturite jokio supratimo apie tai, kaip jie paveiks naujos bendruomenės kūrimą;
Nupirkti fanai dažniausiai būna pasyvūs ir apatiški, todėl jų nedomins nei jūsų prekės ženklas, nei jūsų skleidžiama informacija.
Blogiausia, kai veikla Facebook‘e yra vertinama pagal fanų skaičių. Tai yra pasenęs, klaidingas ir nebenaudojamas vertinimo būdas, o dėsnis „kuo daugiau, tuo geriau“ čia neveikia. Juk esminis tikslas – pardavimų skatinimas, o ne milžiniškas apatiškų gerbėjų ratas.
Reikėtų mąstyti apie tai, kiek kainuoja vienas tikras gerbėjas, o ne 1000 netikrų. Nes tik tikri fanai atneša realių dividendų.
Jau seniai išnagrinėta marketingo taisyklė, jog esamų (lojalių, tikrų, nuoširdžių) klientų išlaikymas yra kur kas pigesnis ir naudingesnis nei naujų (nežinomų, nepatikrintų, neaiškių) klientų paieška. Todėl pagrindinė investicija Facebook’e turėtų būti skirta tikrų ir teisingų gerbėjų bendruomenės kūrimui.
Tikros meilės nenusipirksi už pinigus - analogiškai ir Facebook‘e: tikrų fanų nenusipirksi!
Pasaulyje vienu metu sparčiai populiarėjo fanų pirkimas. Atsirado tokie portalai kaip BuyRealFacebookFans.com, kurie žadėjo, kad už 1000 like‘ų reikės sumokėti viso labo tik 57 JAV dolerius (už 5000 – $197, o už 10.000 – $297). Beje, visi pasiūlymai buvo su galimybe grąžinti pinigus, jeigu nepavyktų surinkti fanų. Analogiškas paslaugas siūlančių lietuvaičių kainos litais - tačiau pinigų grąžinimo garantijos jokios. Tačiau dabar didžioji dalis tokių portalų nebeveikia, pats fanų rinkimo mechanizmas laikomas nelegaliu, o Facebook marketingo specialistai vienu balsu šaukia: tai neduoda jokios naudos!
Jeigu kyla minčių apie fanų pirkimą, pabandykite atsakyti į kelis klausimus:
Ar man pavyks tokiu būdu surinkti savo tikslinę auditoriją?
Kokie žmonės spaudžia nuorodas “Pažiūrėk kaip klasiokas daužo klasiokę?”
Koks bus nelegaliai atvestų žmonių įsitraukimas į mano komunikacinę veiklą?
Ar išaugs mano pardavimai?
Ar tai duos bent jau kokios nors minimalios naudos?
Tuomet turėtų iškilti klausimas, kaip legaliai ir kokybiškai padidinti fanų skaičių? Yra daugybė būdų, taktikų ir strategijų. Galite išmėginti šias:
Facebook‘o reklamos (svarbu pateikti kokybišką turinį, geras nuotraukas ir teisingai parinkti auditoriją),
Šios įmonės (žiūrėkite nuotrauką Nr 4) pateikiamos kaip vienos "fanų pirkimo" įmonės klientės. Pasižiūrėkite į logotipus ir pasakykite, ar matote nors vieną TIKRAI gerai žinomą ir vertinamą prekės ženklą? Ar fanų pirkimas padėjo šioms įmonėms tapti geriau žinomoms? Ar paskatino geresnius pardavimus?
Išradingieji sukčiai
Sukčiai sukuria „Facebook“ puslapį iššaukiančiu pavadinimu, pvz. „2 panelių kova baigėsi kraujo praliejimu (VIDEO)” arba “Po akistatos su policininkais jaunuolis atsidūrė operacinėje (Video)”, integruoja į „Facebook“ puslapį FBML aplikaciją, kur neva yra norimas video, bei įdedamas fiktyvus paveiksliukas, vaizduojantis video grotuvą ir kadrą iš filmo. „Facebook“ vartotojas, nekantraudamas pamatyti iššaukiančiai reklamuojamą filmuką, spaudžia mygtuką „Like“.
Deja, vienu „Like“ paspaudimu vartotojas „neišsiperka“ teisės pamatyti žadėtą filmuką. Vartotojas tampa puslapio fanu, bet vietoje reklamuoto filmuko jam siūloma nuoroda ir kvietimas „Spausk čia ir žiūrėk video“. Paspaudus siūlomą nuorodą, taip siekiamo filmuko apie dvi smurtaujančias paaugles vartotojas vis dar negali pasiekti. Ši nuoroda peradresuoja vartotoją į suklastotą „Facebook“ puslapį, kur jam siūloma atlikti testą, neva patvirtinantį apie žmogaus, o ne automatinės programos, veikimą. Dažniausiai pranešimas skamba taip: „Turi įrodyti, kad esi žmogus. Paspausk visus mygtukus apačioje!”. Testai dažniausiai primityvūs – raidžių, skaičių arba net tuščių langelių „suspaudymas“. Nuotrauka Nr 5
Vienas paspaudimas prilygsta prisijungimui prie vienos grupės „Facebook“
Vartotojai, atlikdami šį testą ir spaudinėdami patvirtinimo mygtukus suklastotame „Facebook“ puslapyje, net nenutuokia, kas iš tikrųjų slepiasi už šių nekaltų paspaudimų. Kiekvienas mygtukas yra gerai paslėptas „Facebook“ grupės/puslapio įskiepis „Like“.
Tai reiškia, kad šio „Facebook“ mygtuko/įskiepio „Like“ paskirtis – automatiškai susieti norimą internetinį puslapį su jo „Facebook“ fanų grupe. Žmogus, neva norėdamas save patvirtinti kaip žmogų ir spaudinėdamas ant testavimui skirtų mygtukų, iš tikrųjų "savanoriškai“ tampa konkretaus „Facebook“ puslapio/grupės fanu.
Naršyklėje išjungus CSS stilių, kurių pagalba paslėptas tikrasis sukčių tikslas, palaikymą, matomi tikrieji "Facebook“ "Like“ mygtukai. Nuotrauka Nr 5
Kas už to slepiasi?
Dabar galite įsivaizduoti, kokie procesai vyksta, kai esate prašomi atlikti testą ir spaudinėti mygtukus suklastotame „Facebook“ puslapyje: spaudžiate 4 – 6 mygtukus, po kuriais paslėpti internetinių parduotuvių, pramoginių portalų ir kitų sukčiauti linkusių tinklapių „Facebook“ grupių mygtukai „Like“ ir to nesuvokdami tampate įvairių grupių fanais.
Šis faktas paaiškina, kodėl kai kurios neseniai startavusios, populiarumo dar nesusilaukusios svetainės turi ne mažiau nei 50 tūkst. "Facebook“ fanų – jie surinkti sukčiaujant.
Atliekant techninę analizę, buvo nustatyta, kad tokiu būdu „Facebook“ fanus renka ir vestuvių ekspertai, ir internetinės parduotuvės, ir šokius mylintys, ir saugiu lytiniu gyvenimu besirūpinantys, ir mandagiomis prie vairo būti siekiančios, ir pramogų portalais save vadinantys jaunimo būreliai, tačiau, kadangi šie gudruoliai kinta, o „screenshot‘ai“ nebuvo padaryti – vieni baigia rinkti, kiti peršoka į kitas fiktyvias grupes, treti pradeda sukčiauti, – jų sąrašo nepateiksime. Nuotrauka Nr 6
Paspaudinėjame dar...
Bet tai dar ne pabaiga. Vartotojas, sumaigęs suklastotame puslapyje mygtukus ir tapęs komercinių „Facebook“ puslapių fanu pats to nenorėdamas, vis dar negali peržiūrėti žadėto filmuko, nes... atsiranda dar vienas mygtukas – „Toliau“. Darosi juokinga, bet pusiaukelėje sustoti nesinori - vartotojas atkakliai spaudžia „Toliau“ ir yra peradresuojamas į dar vieną suklastotą puslapį. Nuotrauka Nr 7
Atlikus prašomus veiksmus, „prisikasama“ iki integruoto grotuvo su video. Vartotojas gali „džiaugtis“ užtarnauta informacija, o ji tuo pat metu yra "pasharinama“ vartotojo draugams, kurie neretai pakartoja visus šiuos žingsnius ir tampa begalės komercinių "Facebook“ puslapių fanais. Galimas ir toks, nelegalus fanų "rinkimo" variantas, koks pavaizduotas nuotraukoje Nr 9. URL adresas nurodomas: facebook.ipy.lt/index72.php ir kaip matoma nuotraukoje agituojama spausti "Patinka" už svetainę for-fun.lt. Kurios domenas for-fan.lt, kaip skelbiama domenų registratoriaus Whois įrankyje yra užregistruotas G.Volungevičiaus įmonės "Goriolus" vardu tik 2011 metų 11 mėn. 12 dieną 21val. 42min. (nors pačios svetainės "footer'yje" kažkodėl skelbiama kad svetainė gyvuoja neva nuo 2009 metų žr nuotrauką Nr 10) tai reiškia šis puslapis vos per 6 mėnesius sugebėjo "surinkti" virš 53.000 fanų, o tai reiškia jis "renka" beveik po 10.000 fanų per mėnesį, kai tuo tarpu Lietuvoje tikrai gerai žinomi prekiniai ženklai, rinkdami fanų grupę sąžiningai, tokius skaičius pasiekia tik per eilę metų...
Beje, jei įdomu galite apsilankyti ir puslapyje kuris šiai dienai (2012.05.28) "renka" fanus svetainės for-fun.lt puslapiui Facebook'e. Šio "rinkėjo" adresas - https://www.facebook.com/ForFun.lt#!/ispardavimu.pasaulisNuotrauka Nr 11 Neužkibkite.
Žinoma yra ir subtiliau tačiau vis tiek apgaulingai renkančiųjų Facebook fanus. Pvz puslapis linksmiau.net. Kaip rodo Whoys įrankis šis adresas yra registruotas tik 2011.12.28 dieną, (Vokietijos serveryje) tačiau informacijos joje tikrai daug, tad akivaizdu jog ši svetainė buvo programuojama su vieninteliu tikslu - sukčiaujant užsidirbti. Visa šioje svetainėje esanti video informacija - tai spąstai svetainės lankytojams. Norint pamatyti demonstruojamą video, taip vadinamą "PLAY" mygtuką reikia paspausti mažiausiai 6 ar 7 kartus ir tik tada video yra rodomas, o "žiūrovas" tampa šešių ar septynių Facebook puslapių "fanu" (12 nuotrauka). Taigi jei nenorite tapti šio juodojo marketingo specialistų auka - niekada nespauskite "PLAY" mygtuko daugiau nei 1 ar 2 kartus. Šios svetainės (taip manoma) puslapis Facebook'e turi per 232000 "fanų" ir samoningai pavadintas kitaip nei svetainė, vadinasi "saviems". Nesunku suprasti kaip surinkta tokia milžiniška "fanų" grupė... Šios svetainės savininkai, už užmokestį irgi "renka" fiktyvių fanų grupes. Jokių mokesčių niekas nemoka, jokių įmonių ar veiklos pažymėjimų savaime aišku nėra, sąskaitų faktūrų tikėtis irgi beviltiška. Na bet kaip bebūtų keista, tačiau šiomis paslaugomis naudojasi pakankamai gerai žinomi prekių ženklai. Kaip atrodo fanų "gaudymo" langas galite pamatyti čia, o čia tas pats klipas tik jau YouTube. Dar keletą nuorodų - "gaudyklių" galite pasižiūrėti čia. Ir tai tik maža dalis šių "puikių" video...
Fiktyvias grupes kuriantys ir kuriančiųjų tikslai
Pagrindinis ir neginčijamas - surinkti fanų savo „Facebook“ puslapio populiarinimui arba už tam tikrą mokestį fanus rinkti kitiems tuo suinteresuotiems asmenims. Tokias grupes kuria ir fiziniai asmenys, ir kaip bebūtų keista - juridiniai asmenys.
Lankomiausias ir jau dešimtmetį gyvuojantis naujienų portalas Lietuvoje delfi.lt, neseniai pradėjęs „Facebook“ fanų rinkimo vajų, turi tik apie 60 tūkst. fanų, nors portalo žinomumu ir lankomumu abejoti neverta, o tinklapis apievestuves.lt, neseniai šventęs savo vienerių metų gimtadienį, gali puikuotis surinkęs jau net apie 60 tūkst. fanų.
Kažkada politikos apžvalgininko Artūro Račo tinklaraštyje buvo pateikta informacija apie viešųjų ryšių agentūros "Promo service“ (Žr nuotrauką Nr 8) siūlomas paslaugas. Viena iš paslaugų buvo „Facebook“ bendruomenės gerbėjų rinkimo paslauga, kai vienas fanas įkainojamas 15 cnt. + PVM. Kažin ar įvairios įmonės, užsisakinėdamas tokias paslaugas, yra informuojamos, kokiais būdais joms yra renkami „Facebook“ grupių fanai? Ir kaip turėtų reaguoti „Facebook“ bendruomenės narys, sužinojęs, jog apgaulės būdu tapo tam tikro komercinio puslapio fanu socialiniame tinkle?
Gerbėjų skaičiaus didinimas yra sunkus ir ilgas procesas, tačiau duodantis puikių rezultatų. Jeigu būsite nuoširdūs ir susidraugausite su savo klientais Facebook’e, iš to gausite tik naudos. O fanų skaičius – tai tarsi sniego gniūžtė: kuo daugiau turėsite, tuo greičiau ir daugiau jų rinksis. Taigi katrybės ir sėkmės.
Informacijos papildymas: pateikiame dar vieną "fanų rinkėjų" URL adresą - plaukai1.tw.lt/?ref=nf Nuotrauka Nr 11 Šiuo adresu atsidariusiame lange, jei jūs "tvirtinsite jog jus žmogus", tapsite kažkokių Facebook'o puslapio "fanu". Šiame lange detatesnė informacija nenurodoma. Taigi kokio puslapio "laikintoju" tapote mes pasakyti negalime. Visą sarašą šių apgaulingų nuorodų rasite Facebook'o puslapyje, kurį akivaizdžiai "administruoja" fanų medžiotojas (-ja), kurio adresas - https://www.facebook.com/ForFun.lt#!/ispardavimu.pasaulis
Tapk mūsų draugu Facebook'e ir gauk visas naujienas pirmas
Informacija parengė . Redakcijos informacijos skyriuje dirba žmonės, o žmogus kartais klysta. Todėl, pastebėjus netikslumų ar klaidų prašome pranešti redakcijai.
Užpildykite šią formą. Tekstą kuris jau yra palikite, o po tekstu parašykite klaidas, netikslumus, pastebėjimus. Informacijos gavėją nurodykite admin@norim.lt
Rašyti recenziją