Licencija CC (Creative Commons) - pateiktą informaciją kitose svetainėse publikuoti leidžiama tik nurodant šaltinį ir aktyvią nuorodą į originalą.
Daugelį metų PR (Page Rank) buvo svarbiu rodikliu rodančiu kaip sekasi tinklalapiui, kaip jis yra vertinamas Google paieškos sistemos ir, pavyzdžiui, daugeliui vadybininkų užsakančių reklamą, tai buvo svarbi informacija derybose dėl reklamos kainos...
Tačiau viskas smarkiai pradėjo keistis dar 2013-aisiais. Įprastai po 4 ar 5 PR atnaujinimus per metus atliekantis Google 2013-aisiais „nudžiugino“ tik dviem, 2014-aisiais nė vieno, o 2014 gruodį, iš paties google nuskambėjo gandai, jog PR daugiau nebebus atnaujinamas. Taigi, natūraliai kyla klausimai: kas bus su tinklalapiais, kurie dabar turi PR bei kurie jo neturi ir ką daryti toliau?
Kodėl nebegalima pasitikėti PR?
Jau 2013-aisias PR tapo nepatikimu. Tarp paskutinių dviejų atnaujinimų buvo 10 mėnesių pauzė, kai tuo tarpu 2012 ar 2011 metais buvo po 4-5 atnaujinimus per metus. Toks retas atnaujinimas iš ties iškreipia realią situaciją, jei žiūrime tik į PR. Sėdi administratorius patenkintas žiūrėdamas į PR5, pardavinėja reklamą už didelius pinigus, o ten jau seniai kaip nieko vertas tinklalapis, nes visi užmigę ant laurų, tik niekas to nežino, nes visi tik į tą visagalį PR žiūri. Arba atvirkščiai – naujas tinklalapis niekinamas, nes PR N/A arba 0, nors jo kokybė daug aukštesnė.
Su tinklalapiais dirbama nuolat, keičiasi turinys, kinta atgalinių nuorodų skaičius, pasidalinimas socialiniuose tinkluose, vieni tinklalapiai „išbujoja“, kiti „nuvysta“ ir tai yra natūralus atrankos procesas internete. Tačiau kuomet skaitine išraiška, šiuo atveju PR rezultatus matome retai, negalime tinkamai vertinti tinklalapio būklės. Todėl parametras, kuris atnaujinamas taip retai, kaip šiuo metu atnaujinamas PageRank, negali būti laikomas vienu ir vieninteliu į kurį sutelkiamas visas dėmesys.
Savaime suprantama šito PageRank ignoruoti nereikia - jis vis dar yra puikus orientyras., tačiau tik tuomet, kai į jį žvelgiama kitų parametrų kontekste.
Į kokius kitus parametrus reikėtų atkreipti dėmesį?
DA (Domain Authority) – Adreso (domeno) autoritetas. DA yra Seomoz pateiktas parametras, kuris vertina patį domeną skalėje nuo 0 iki 100. Tai parametras, kuris analizuoja atgalinių nuorodų skaičių iš root domenų, bendrą atgalinių nuorodų skaičių, MozRank, MozTrust, domeno amžių ir pan. Dažnai įvardijama, jog pagrindiniai faktoriai lemiantys DA įvertinimą yra domeno amžius, populiarumas ir tinklalapio dydis(subdomenų ir puslapių kiekis).
PA (Page Authority) – tinklalapio autoritetas. Kitaip, nei DA, kuris visam tinklalapiui (domenui yra vienas), PA kiekvienam puslapiui ar subdomenui gali būti skirtingai, nes vertinamas kiekvienas url atskirai. Visų url visuma lemia Domain Authority įvertinimą. PA apibrėžia kaip gerai kiekvienas individualus puslapis bus indeksuojamas Google paieškos sistemoje.
MozRank MozRank daugelis vadina PR alternatyva. Įvertinimas nuo 0 iki 9.99 (aukščiausias įvertinimas) priklauso nuo atgalinių nuorodų kiekio ir tinklalapių, kuriuose yra jūsų nuoroda, kokybės.
Kuomet visi parametrai yra stabiliai augantys ir panašūs, tuomet galima būti ramiems, jog viskas su tinklalapiu yra gerai. Tačiau jei matote kažką panašaus į PA1, DA1, PR5, MozRank 0 – vertėtų pasidomėti kas Jums daro SEO optimizaciją…
Rašyti recenziją